Met de hulp van Red Bull en Honda wist Max Verstappen de hegemonie van Lewis Hamilton en zijn Mercedes-team te breken, een huzarenstukje dat ze in 2022 maar al te graag zouden herhalen. Daarvoor rekenen ze op deze RB18, gebouwd naar de nieuwe regels die de Formule 1 in 2022 adopteert. Dus niet RB17, zoals de opvolger van de RB16B van vorig heette.
Minder aerodynamische spitstechnologie en grotere wielen, dat zijn de veranderingen die het meest in het oog springen. Maar ze gaan nog eens stuk verder, met de bedoeling de F1 minder duur en nog spannender te maken. Al is dat geen sinecure na 2021, een van de meest spectaculaire kampioenschappen uit de geschiedenis van de autosport.
Never change...
A winning team. Met Oracle haalt Red Bull een nieuwe titelsponsor binnen, maar verder lijkt het team van 2022 heel hard op dat van vorig jaar. Dezelfde rijders, want net zoals in 2021 krijgt Max Verstappen - die zijn vertrouwde #33 ruilt voor nummer 1 - de steun van Sergio Perez. De Mexicaan heeft niet de snelheid van de Nederlander, maar toonde wel een erg waardevolle teamgenoot te zijn door het titelrivaal Lewis Hamilton erg moeilijk te maken. Nu nog wat meer punten pakken en Verstappen heeft echt de ideale wingman.
-
Lees ook: Honda blijft dan toch in de Formule 1
Ook belangrijk in de successen van Red Bull is motorleverancier Honda. Aanvankelijk zou de Japanse constructeur de Formule 1 in 2022 voor bekeken houden. Maar de wereldtitel van Max Verstappen smaakt duidelijk naar meer, want Honda heeft zijn beslissing herbekeken en blijft aan boord tot en met 2025. Daarna komen er nieuwe motorregels in voege en staat de deur open voor Porsche, dat nadrukkelijk genoemd wordt als de toekomstige partner van Red Bull.
View this post on Instagram
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!