PSA schrapt de allerkleinste modellen. Na Opel, dat geen opvolging voorziet voor de Adam en de Karl, voorzien Citroën en Peugeot geen nieuwe generaties van respectievelijk de C1 en de 108. Met de compacte stadswagens valt nog nauwelijks geld te verdienen, want de marges zijn klein en de CO2-repercuties groot. Daarom kan Hyundai wel een nieuwe i10 op de markt zetten. En daarom maakt Toyota wel werk van een opvolger van de huidige Aygo, die van dezelfde productiebandt rolt als de technisch zowat identieke C1 en 108.
De Franse autogroep zou ook de interne concurrentie met de Fiat 500 uit de weg willen gaan, nu PSA samen met FCA deel gaat uitmaken van de overkoepelende Stellantis-formatie. Met de nieuwe, 100% elektrisch aangedreven Ami heeft Citroën intussen een stedelijk alternatief voor de C1.
Bron: Reuters
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!