Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Industrie en economie / Tata Nano wordt een flop

Geschreven door Olivier Duquesne op 02-12-2010

Tussen november 2009 en 2010 zijn de verkoopscijfers van de Tata Nano in India met 85 procent gedaald. Slechts 509 exemplaren van de 'minst dure auto ter wereld' vonden de jongste maand een klant.

In november 2010 werden 509 Tata's Nano verkocht in India. Dat mag gerust een erg slecht cijfer worden genoemd. In vergelijking met november 2009 betekent dit een achteruitgang van 85 procent. De kleine, goedkope auto is duidelijk zijn elan kwijt, want sinds juli 2010 verkoopt hij steeds slechter. Die maand wist Tata nog 9.000 auto's te verkopen. Aanvankelijk hoopte de constructeur 250.000 tot 500.000 exemplaren per jaar aan de man te brengen. Sinds hij in juli 2009 op de markt is gekomen in India, zijn er echter nog maar 71.300 exemplaren van gebouwd. Die slechte resultaten zijn het gevolg van meerdere factoren: klanten geraken niet aan een lening als gevolg van de economische crisis, er is onrust geweest rond de assemblagelijnen van een nieuwe fabriek en het spontaan in brand vliegen van sommige exemplaren heeft het imago van de auto een forse knauw gegeven.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten