In november 2010 werden 509 Tata's Nano verkocht in India. Dat mag gerust een erg slecht cijfer worden genoemd. In vergelijking met november 2009 betekent dit een achteruitgang van 85 procent. De kleine, goedkope auto is duidelijk zijn elan kwijt, want sinds juli 2010 verkoopt hij steeds slechter. Die maand wist Tata nog 9.000 auto's te verkopen. Aanvankelijk hoopte de constructeur 250.000 tot 500.000 exemplaren per jaar aan de man te brengen. Sinds hij in juli 2009 op de markt is gekomen in India, zijn er echter nog maar 71.300 exemplaren van gebouwd. Die slechte resultaten zijn het gevolg van meerdere factoren: klanten geraken niet aan een lening als gevolg van de economische crisis, er is onrust geweest rond de assemblagelijnen van een nieuwe fabriek en het spontaan in brand vliegen van sommige exemplaren heeft het imago van de auto een forse knauw gegeven.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!