Volkswagen introduceerde in 2012 het nieuwe modulaire MQB-platform voor auto’s waarin de motor dwars wordt ingebouwd. Dat platform blijft en staat nog mooie dagen te wachten. In een interview met de Duitse Boersen-Zeitung vertelt Herbert Diess, de topman van Volkswagen, dat “het bedrijf de laatste maanden grote vooruitgang heeft geboekt in de kostenreductie”.
Voortzetting
Volkswagen is dan ook van plan om voort te werken met deze architectuur, die voor meer dan veertig modellen van de groep gebruikt zal worden en die de ontwikkelingskosten met 40 procent heeft verminderd. De CEO heeft verklaard dat deze basis nog voor de twee volgende generaties auto’s gebruikt wordt. Als we goed rekenen, dus nog tot de Golf 9. Achter deze aankondiging zit trouwens nog meer, want we weten dat Volkswagen nog zware kosten mag verwachten na dieselgate. De goede rendabiliteit van het MQB-platform is dan ook een uitstekende manier om verder te besparen.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!