Om leider te kunnen worden op het vlak van elektromobiliteit, maar ook om zijn blazoen weer op te poetsen na het Dieselgate-schandaal, lanceert Volkswagen een nieuwe strategie onder de naam 2025+. De eerste fase van dat plan, die bestaat uit besparingen, is al begonnen, met het verminderen van de investeringen in de autosport en met de grote herstructurering die vorige week is aangekondigd. De automobiele reus heeft bovendien aangekondigd te willen stoppen met de bouw van bepaalde modellen met lage winstmarges, zonder daarom te preciseren om welke modellen het precies gaat, om tot 2,5 miljard euro te besparen.
Investeren in elektriciteit
Na deze fase van beperkingen gaat het merk overvloedig investeren in “e-mobility”. Herbert Diess, algemeen directeur van Volkswagen, heeft daarover het volgende gezegd: “wij richten ons op het hart van de automarkt. In 2025 willen wij één miljoen elektrische auto’s per jaar verkopen en wereldwijd leider zijn in de markt van de e-mobiliteit”. Het merk gaat bovendien investeren in connectiviteitstechnologie door zijn eigen digitaal platform te lanceren.
American Dream
Verder voorziet Volkswagen, dat vandaag nog een nichespeler is in de Verenigde Staten, een “SUV-offensief” specifiek gericht op Noord-Amerika. Deze kruistocht begint met de nieuwe Atlas, maar er komen nog andere modellen die daarna worden gevolgd door een elektrische stortvloed.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!