Na Dacia en Kia is het de beurt aan Volvo: op de sociale netwerken van de Zweedse constructeur verscheen een nieuw logo. Er werden geen officiële aankondigingen gedaan, maar Volvo gaat het vereenvoudigde ontwerp wel gebruiken, vooral in zijn communicatie. Het nieuwe logo zal ook op de nieuwe auto's van het merk komen vanaf 2023.
Het logo behoudt het chemische symbool voor ijzer dat ook doet denken aan het mannelijk symbool (een beetje vreemd, voor een bedrijf dat de gelijkwaardigheid tussen mannen en vrouwen hoog in het vaandel draagt). De horizontale balk is verdwenen, maar de merknaam blijft overeind en het hele logo krijgt een 2D-structuur. Het nieuwe komt naast het huidige logo van de autobouwer terecht, om harmonie te brengen tussen de verschillende entiteiten van het bedrijf: Volvo Cars (personenwagens) en Volvo Group (bussen en bestelwagens).
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!