Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Industrie en economie / Zelfrijdende auto: de strijd om pedalen

Geschreven door Jean-François Christiaens op 14-06-2016

Mary Barra, CEO van General Motors, pleit voor het behoud van pedalen en een stuur bij een zelfrijdende auto. Een poging om de internetgiganten tegen te werken?

De zelfrijdende auto vereist een juridisch kader – al is het niet wereldwijd, dan toch zo globaal mogelijk – om zijn ontwikkeling te versnellen. Daarom hebben verschillende spelers in de sector zich in de Verenigde Staten gegroepeerd om een homogene regelgeving te eisen op federaal niveau. Bijgevolg werken de Amerikaanse overheden momenteel een globaal juridisch kader uit voor zelfrijdende auto's. Het zal evenwel niet makkelijk worden om tot een overeenkomst te komen waarmee alle spelers vrede kunnen nemen. Zo weten we bijvoorbeeld dat Google actie voert voor zelfrijdende auto's zonder stuur, noch pedalen. Mary Barra, CEO van General Motors, ziet dat daarentegen helemaal anders.

Voor de veiligheid

Barra verklaarde tijdens de algemene vergadering van de aandeelhouders van GM dat het zeer belangrijk is om de kaart van de veiligheid te trekken bij de ontwikkeling van zelfrijdende auto's en voegde daaraan toe dat dat verzekerd kan worden door het behoud van een stuur en pedalen. Een stelling die de intenties van Google tegenwerkt, maar ook die van Uber en andere bedrijven die dromen van een leger van ‘robottaxi's’.

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten