Je kan voor of tegen de Urus zijn, maar de SUV doet wel wonderen voor de verkoop van Lamborghini. In 2019 verkocht de stierenfokker uit Sant'Agata Bolognese liefst 8.205 wagens, een stijging van 43% tegenover het jaar ervoor. Met 4.962 stuks vertegenwoordigt de Urus meer dan de helft van de totale verkoop. Van de Huracan en de Aventador verkocht Lamborghini respectievelijk 2.139 en 1.104 exemplaren.
Toch doet Ferrari nog beter dan Lamborghini. In 2019 brak het Steigerende Paard door de grens van de 10.000 verkochte voertuigen, goed voor een stijging van 9,5%. En dit zonder SUV, want het portfolio zou pas loop 2020 aangevuld worden door de Purosangue. Vooral de V8-modellen draaien bijzonder goed. Naast Europa blijft het Midden-Oosten de belangrijkste markt voor Ferrari, daarna volgen de Verenigde Staten en China. Maranello wist die groei ook te vertalen in winst. De inkomsten bedroegen 3,7 miljard euro, de nettowinst komt op 700 miljoen euro.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!