24% van de bestellingen die Hyundai tijdens het Autosalon van Brussel noteerde voor de Kona, zijn voor de elektrische versie. Met dank aan de slimme saloncondities van de Belgische invoerder: Hyundai geeft aan elke particuliere Kona EV-klant een laadpas voor 20.000 km gratis elektriciteit, inclusief een laadkabel met grotere capaciteit voor sneller laden. Slechts 3% van de klanten kiest voor de instapversie met 39 kWh-batterij, de Belgische consument valt massaal voor de zogeheten Long Range-variant van 64 kWh. Die belooft een WLTP-autonomie van 449 kilometer, maar is wel een stuk duurder. Het helpt de verkoop natuurlijk ook dat de Hyundai Kona EV opgenomen is in de geplande groepsaankoop voor elektrische auto's van de Vlaamse overheid.
250 bestellingen
Het succes van de Kona EV wordt versterkt door de extra verkoop van de Ioniq EV. Hyundai verwacht liefst 250 elektrische modellen te slijten in de maand januari,
is een stijging van 500% ten opzichte van 2018 (toen het aanbod was lager). Hyundai geeft ook aan dat de 4 SUV's in het assortiment (op een totaal van 14 modellen) 48% van de klanten aanspreken. De meesten kiezen voor oplossingen met tweewielaandrijving (91%). En voor benzine, dat 70% van de totale bestellingen vertegenwoordigt.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!