De elektrische modellen die Seat momenteel ontwikkelt, zullen onder de vlag van submerk Cupra varen. En dat heeft zo zijn gevolgen voor de positionering van die EV-modellen, want ze worden duurder dan hun technisch zowat identieke donormodel van Volkswagen. Zo zal de Volkswagen ID.2 - losjes gebaseerd op de VW ID Life Concept die debuteerde op de IAA van München 2021 - goedkoper in de markt worden gezet dan de productieversie van onlangs voorgestelde Cupra UrbanRebel Concept. Niet meer dan logisch, aldus Wayne Griffiths. De CEO van Cupra situeert zijn merk dan ook "ergens tussen de massamarkt en het premiumsegment in".
De productieversie van de Cupra UrbanRebel Concept bouwt op een ingekorte versie van VW's MEB-platform, dat ontwikkeld wordt door Volkswagenconcerngenoot Skoda. De Cupra-versie zou verkocht worden vanaf 25.000 euro, aan de technisch zowat identieke Volkswagen ID.2 zou een priijskaartje van ongeveer 20.000 euro hangen. Of de prijsstrategie ook gevolgd wordt bij de op stapel staande Cupra Born, moet nog blijken. Maar het lijkt ons logisch dat die ook duurder wordt dan de VW ID.3 waarmee hij zijn fundamenten deelt.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!