McLaren heeft een meer radicale versie van de Senna ontwikkeld, de GTR, waarvan een prototype al is onthuld op het Autosalon van Genève afgelopen maart. De fabrikant heeft nu de definitieve specificaties onthuld van de bolide, die niet gehomologeerd is voor de openbare weg. De 4.0 biturbo-V8 gaat van 800 naar 825 pk, terwijl de hypercar een koppel heeft van 800 Nm en nu over 1000 kg aan downforce beschikt (vergeleken met 800 kg). De Senna GTR beschikt over een ophanging afgeleid van de GT3 en over slicks van Pirelli. De nieuwe banden en een herwerkt remsysteem zorgen voor 20% extra vertraging. De chauffeur ondergaat zo krachten tot 3g tijdens het remmen.
McLaren heeft de definitieve stijl nog niet onthuld. Deze bolide zal hoe dan ook niet beknibbelen op het gebruik van koolstofvezel en aerodynamische accessoires. De constructeur spreekt onder andere over een bredere spoorbreedte en een grotere diffusor. De Senna GTR zal ook lichter zijn dan de straatversie. Zo zal het interieur minimalistisch zijn met een racestuur en geen comfortspullen, behalve airco. McLaren plant om er 75 te bouwen, allemaal reeds uitverkocht aan £1,1 miljoen (€1,25 miljoen) exclusief belastingen.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!