In vergelijking met de berline is de i30 CW 23 centimeter langer (4,47 meter) en 4 centimeter hoger (1,52 meter). Ook de wielbasis is iets verlengd. Met zijn specifieke koetswerk biedt deze eerste Hyundai-break sinds 1996 een kofferruimte van 412 liter met de achterbank rechtop, een volume dat groeit tot 1.395 liter door de bank neer te klappen, wat 145 liter meer is dan de berline. Onder de koffervloer schuilt bovendien een verborgen opbergvak.
Het motorenpalet verschilt sterk van markt tot markt. In ons land is keuze uit twee benzinemotoren en drie diesels. De 1.6i met 115 pk kan naar keuze met een manuele vijfbak of een viertrapsautomaat worden besteld. Die laatste is niet verkrijgbaar op de 2.0i met 143 pk. De meerderheid van de klanten zal echter voor de 1.6 CRDi kiezen, die naar keuze 90 of 115 pk levert. Die laatste variant kan met een viertrapsautomaat worden besteld. De krachtigste diesel is de 2.0 CRDi met 136 pk, die de enige i30 met zes versnellingen is.
Uiterlijk is de i30 break identiek aan de berline tot aan de B-stijlen. Ex-BMW-ontwerper Thomas Bürkle heeft de verticale achterlichtblokken behoorlijk hoog gemonteerd. Het interieur wordt verlicht met blauwe leds, wat volgens Hyundai "een typisch Europese sfeer" moet creëren. De i30 is namelijk in Europa ontwikkeld voor de Europese markt.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!