De Mulsanne wordt op pensioen gestuurd met de 6.75 Edition by Mulliner, maar Bentley plant geen directe opvolger voor de toplimousine. Crewe ziet meer heil in een tweede SUV-model, dat zich boven de Bentayga zou positioneren. Dat zegt Bentley-CEO Adrian Hallmark. Niet onlogisch, want die terreinbreak neemt intussen de helft van de wereldwijde Bentley-verkoop voor zijn rekening. De nieuwkomer wordt een concurrent voor de Rolls-Royce Cullinan, die Goodwood commercieel evenmin windeieren legt.
Een sportwagen komt er zeker niet, al zegt Hallmark wel dat Bentley wil inzetten op speciale coachbuild-projecten zoals de in een oplage van slechts 12 exemplaren gebouwde Bacalar by Mulliner. Bronnen bij Bentley verklapten eerder dat de Britse prestigeconstructeur een volledig elektrisch model plant, dat in de loop van 2025 productieklaar zou moeten zijn. De super-de-luxe-SUV die de Mulsanne moet vervangen, komt pas daarna, en krijgt wellicht een plug-inhybride aandrijflijn.
Bron: Car & Driver
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!