Gesloten winkels, telewerken en in sommige landen zelfs een verbod op buitenkomen: allemaal maatregelen die moeten voorkomen dat mensen te veel in contact komen met elkaar en zo het coronavirus snel verspreiden. Toch worden mensen aangetrokken door het mooie weer, of door de extra vrije tijd die ze nu hebben, om massaal naar openbare plaatsen als parken of wandelroutes te gaan. Vandaar dat er wordt opgeroepen om thuis te blijven en aan ‘social distancing’ te doen: letterlijk genoeg afstand houden met andere mensen om besmetting tegen te gaan. En ook de automerken roepen mensen op om afstand te bewaren.
Creatief met logo’s
Volkswagen en Audi waren duidelijk in een creatieve bui en maakten elk een filmpje om mensen op te roepen aan social distancing te doen. Beide merken spelen op een visuele manier met hun logo om die extra afstand aan te tonen, wat direct aantoont hoe herkenbaar de logo’s zijn en hoe vreemd ze er uitzien met een kleine aanpassing. De boodschap is in elk geval duidelijk.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!