Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

TWEEDEHANDS / Jaguar XK 120 SE coupe

Ons referentienr : 10190848

Contacteer de verkoper
Verkoper
Adres 2630 Aartselaar

Alle velden zijn verplicht

Bericht verzenden
Hoewel wij veel aandacht besteden aan de inhoud van onze website, is het onmogelijk om alle zoekertjes in detail na te kijken. We raden u dan ook aan om steeds alert te zijn voor bedrog. Koop nooit een auto zonder hem vooraf te hebben gezien en betaal vooral nooit op voorhand, per cheque of postmandaat, zelfs bij wijze van voorschot.

Hier vind je een paar adviezen om te vermijden dat je in de val trapt tijdens je zoektocht.
Basisinformatie
Merk Jaguar
Model XK
Terugvorderbare B.T.W Nee
Voertuigdetails
Brandstof Benzine
Aantal versnellingen 5
Aantal zitplaatsen 2
Aantal deuren 2
Uitrusting en opties
Lederen zetels
Mistlichten
Technische informatie
Cilinderinhoud (cm3) 3400 cc
Aantal cilinders 6
Kw / pk 144 / 196
Geen certificaat ingevuld !
Meer informatie

Na 30 jaar bezit (sinds 1994) neem ik afscheid van mijn Jaguar XK 120 Fixed Head Coupe SE uit 1953 met Belgische inschrijving. De auto werd origineel door de Jaguar dealer Hornburg in Los Angeles in California geleverd. Zij werd op 18 februari 1953 gebouwd en op 25 februari door de fabriek afgeleverd. Toen ik de auto kocht was die nog geheel in originele staate, volledig roestvrij mt wat kleine parkeer schades. Deze auto is volledig nut and bold, body off, gerestaureerd. De carrosserie werd in een zuur bad gedompeld (niet gezandstraald om de panelen strak te houden) en daarna in expoxie grondlak gespoten was. Daarna zijn er verschillende zwarte laklagen opgezet om te eindigen met blanke laklagen. De auto is volledig matching nummers, carrosserie, motor en versnellingsbak. Op dit moment is een Getrag 5 versnellingsbak gemonteerd, maar wordt de originele versnellingsbak (gedemonteerd) bij de auto geleverd. Dankzij deze 5 versnellingsbak is het een genot om met 130 km/u op de snelweg te cruisen. De motor is volledig gereviseerd door een bedrijf in Engeland dat gespecialiseerd is in rally- en racemotoren. De monteur die het werk heeft gedaan heeft in het verleden gewerkt voor de Jaguar fabriek in de race afdeling. Zowel de radiateur als de benzinetank zijn vervangen door aluminium exemplaren. De uitlaat is van voor tot achter inox. Alle bedrading is nieuw zoals het origineel was. De auto staat op 16 inch chroom spaakwielen met Vredestein Sprint banden, ook het reservewiel. Er is een tweede chromen reservewiel aanwezig. Het rode lederen interieur is nog als nieuw, net als de mohair hemel. Het houtwerk ziet eruit alsof het gisteren de fabriek heeft verlaten. De carrosserie is nog steeds roestvrij en in zeer goede staat maar heeft wat kleine beschadigingen door het gebruik (Patina) Het chroom is in zeer mooie staat. Deze auto heeft 4 jaar in het nationaal automuseum in Brussel gestaan. Er zijn de nodige documentatie en rekeningen bij de auto evenals het Hertiage Certificaat, en een copie van Het Automobiel van mei 2006 waar een acht pagina lang artikel over de auto in staat. Vanwege mijn leeftijd is het nu tijd om haar te laten gaan naar een andere XK liefhebber die er nog jaren plezier van gaat hebben.

Deze informatie wordt in de taal (talen) van de verkoper weergegeven.

Produpress is niet verantwoordelijk voor de juistheid van de verstrekte informatie.