Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Facelift / Abarth: opfrisbeurt voor het 595-gamma

Geschreven door Frédéric Kevers op 14-01-2021

Abarth vernieuwt de 595-familie voor 2021 en geeft hem een opfrisbeurt op esthetisch, mechanisch en technologisch vlak.

De Abarth 595 2021 neemt nog niet de basis over van de nieuwe elektrische Fiat 500, maar ze krijgen wel een flinke update op drie grote vlakken. De looks worden aangepakt met nieuwe kleuren en een paar unieke details bij de nieuwe afwerkingsniveaus. De mechanica wordt conform gemaakt met de Euro 6d-norm en de technologie aan boord krijgt een update met een nieuw infotainmentsysteem. Het gamma bestaat nu uit 4 uitrustingsniveaus: 595, Turismo, Competizione en Esseesse.

Euro 6d

Om het hoofd te bieden aan de nieuwe uitstootnormen, geniet het hele gamma van een upgrade van de 1.4 turbobenzine die in 3 vermogensniveaus is te krijgen: 140 pk (595), 165 pk (Turismo) en 180 pk (Competizione en Esseesse). Deze motor wordt gedeeld met de Italiaanse en Duitse F4-racewagens en wordt gekoppeld aan een manuele zesbak die optioneel kan vervangen worden door een Abarth-robotbak met schakelflippers aan het stuur. Om zich te onderscheiden en een efficiënt en sportief rijgedrag te garanderen, worden de 595 Competizione en Esseesse uitgerust met een mechanisch sperdifferentieel, Koni FSD-schokdempers en Brembo-remmen met aluminium remklauwen.

Verpakking en eerbetoon

Op esthetisch vlak geniet de nieuwe 595-reeks van nieuwe buiten- en binnenkleuren, waaronder Rallyblauw voor de Competizione, die doet denken aan de kleur van de Fiat 131 Abarth Rally uit de jaren '70. De nieuwe 17-duims velgen doen ook denken aan de Italiaanse rallysport, meer bepaald aan de Lancia Delta Integrale van de jaren '90. Het interieur zit ook niet stil, met een nieuwe Helmbruine leren bekleding voor de hertekende zetels, terwijl de schakelaar voor de 'Schorpioenmodus' geniet van een nieuw design. Je kan ook kiezen voor een dashboard in Alcantara of een versnellingsbook in koolstofvezel. De personalisatiemogelijkheden blijven dus uitgebreid.

Geconnecteerd

Tenslotte krijgt het infotainmentsysteem een nieuw leven dankzij een nieuw scherm met hoge resolutie, dat nog steeds Apple CarPlay en Android Auto ondersteunt. Toch is het ingebouwde navigatiesysteem verbeterd en geconnecteerd dankzij de UConnect-diensten. Muziekliefhebbers kunnen genieten van een audiosysteem van Beats met een versterker van 480 W met 8 kanalen.

Web Editor

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten