Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / Honda onthult de nieuwe HR-V e:HEV

Geschreven door Frédéric Kevers op 18-02-2021

Honda heeft de nieuwe generatie van zijn compacte SUV HR-V onthuld, die een nieuwe e:HEV hybride aandrijflijn en een slankere, meer gestroomlijnde stijl introduceert.

Na de CR-V en de Jazz krijgt de nieuwe HR-V dus ook de e:HEV-badge, wat betekent dat hij een hybride aandrijflijn onder de kap heeft zitten. Een nieuwe techniek die gepaard gaat met een soberder, iets hoogwaardiger en slanker design, bedoeld om de intrinsieke kwaliteiten van de auto meer in de verf te zetten en een bredere klantenkring aan te trekken.

Premiumlook

Honda verklapt echter nog niet welke motor(en) er precies in de HRV e:HEV zit, al lijkt het waarschijnlijk dat de techniek wordt gedeeld met grote broer CR-V. Maar het is dus vooral de volledig nieuwe stijl die opvalt. Hij heeft wat coupé-invloeden, met een meer schuin aflopende achterruit die hem een dynamischer profiel geeft zonder het laadvolume te veel te beperken.

Hij ziet er vooral wat meer premium uit met zijn strak getekende flanken, een grille die uit de carrosserie lijkt te zijn gehouwen, omlijst door koplampen met een versimpeld design en verbonden door een chromen lijntje. Een opstelling die ook achteraan terug te vinden is, waar de achterlichten verbonden zijn door een fijne rode streep. De donkergrijze onderkanten van de voor- en achterbumpers, de wielkasten en de zijschorten omringen de basis van de auto, waardoor het koetswerk visueel wat wordt verhoogd.

Magic Seats

Het interieur ziet er ook erg strak uit, met een horizontale boordplank waarop het grote infotainmentscherm hoog wordt gemonteerd, omringd door enkele knoppen voor de belangrijkste functies, zoals ook Toyota en Mazda doen. De ruimte aan boord zou vergelijkbaar zijn met de vorige generatie en moet voor voldoende comfort zorgen, aangevuld met een nieuw luchtverdeelsysteem dat een 'gordijn' van frisse lucht creëert dat de passagiers omhult.

Tenslotte, dankzij de compacte motorarchitectuur en de centraal geplaatste brandstoftank, behoudt de nieuwe Honda HR-V zijn Magic Seats voor een handige moduleerbaarheid. Eind 2021 komt hij op de markt, tegen dan zal Honda ook de technische details hebben gecommuniceerd.

Web Editor

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten