Bij zijn wedergeboorte met het voorvoegsel 718 moest het duo Porsche Cayman/Boxster lijdzaam toezien hoe zijn atmosferische zescilinders werden vervangen door viercilinder-turbomotoren. Explosieve krachtbronnen weliswaar, maar ze misten de nodige verfijning om puristen te verleiden. Sindsdien heeft Porsche een en ander rechtgezet met de radicale Cayman GT4 en Boxster Spyder, die opnieuw een atmosferische zescilinderboxer onder de kap kregen. Die vierliter vinden we in een nauwelijks afgeslankte versie terug onder de motorkap van de meer beschaafde GTS-uitvoeringen. Een must-have voor de liefhebbers van de betere funmachine? Misschien ... Al heb je voor een vergelijkbaar budget ook een echt collector’s item in wording: de BMW M2 in de beperkte reeks Competition Sport, kortweg CS.
BMW M2 CS
Voor
- Explosieve motor
- Topprestaties
- Speels weggedrag
Tegen
- Buitensporige prijs CS-versie
- Oplage al uitverkocht
- Snel oplopend verbruik
PORSCHE 718 BOXSTER GTS
Voor
- Heerlijke motor
- Efficiënt weggedrag
- Onberispelijke bedieningsorganen
Tegen
- Prijs met opties
- Instap
- Zicht rondome
TOTAALSCORE
1. Porsche 718 Boxster GTS 693/1000
2. BMW M2 CS 690/1000
EINDKLASSEMENT
Porsche 718 Boxster GTS
ZINNENPRIKKELEND
Het is er eentje op punten, maar de overwinning is voor de Porsche. Hoewel de explosieve drieliter van de BMW onderweg enkele stevige uppercuts weet uit te delen, moet hij toch het hoofd buigen voor de precisie waarmee de Porsche repliceert. In deze GTS-uitvoering bespeelt de Boxster alle zintuigen van zijn bestuurder. De bijzonder hoge prijs van de M2 CS pleit natuurlijk ook niet in zijn voordeel.
In dit artikel : BMW, BMW 2 Reeks , Porsche, Porsche 718
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!