- Score redactie 15.60 /20
De in het najaar van 2016 gelanceerde BMW 5-Reeks – de zevende generatie alweer, met codenaam ‘G30’ – kreeg vorig jaar een lichte facelift. Samen met de stilistische evoluties – met name ter hoogte van de grille, de lichten en de bumpers – maakte de constructeur van de gelegenheid gebruik om zijn gamma uit te breiden. Zo is het plug-inhybride aandrijfgeheel dat voorheen was voorbehouden aan de berline, nu ook beschikbaar voor de breakversie Touring. Bovendien kan het nu ook worden gecombineerd met de xDrive-vierwielaandrijving. De 530e xDrive die we hier testen, situeert zich pal in het midden van dit nieuwe hybridegamma, tussen de 545e met zijn 286 pk sterke zescilinder op benzine (helaas alleen beschikbaar in de berlineversie, zie onze Eerste Test in AG 1076) en de 520e met zijn tot 163 pk ‘toegeknepen’ viercilinder-benzinemotor die onlangs in het gamma verscheen.
- Compromis comfort-weggedrag
- Interessante verhouding prestaties-verbruik
- Gevrijwaarde feeling bedieningsorganen
- Koffervolume (lichtjes) aangetast
- Hoge prijzen
- Uitrustingsdetails
In dit artikel : BMW, BMW 5 Reeks
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!