Detailtests / Jeep Compass 4xe 240 : Een Amerikaan in... Melfi
De facelift van de Jeep Compass wordt voortaan in Italië gebouwd. AutoGids test de vernieuwde 4xe 240 met een plug-inhybride aandrijflijn.
- Score redactie 15.15 /20
De Jeep Compass voor Europa wordt niet langer geassembleerd in Mexico, maar in Italië, in de Fiat-fabriek van Melfi. Die verhuizing moet de levertijden inkorten, maar wellicht ook de kosten en de ecologische impact van het transport drukken. De Compass werd in 2017 gelanceerd en heeft nu dus recht op een midlifefacelift. Het springt niet direct in het oog, maar de voorpartij werd volledig hertekend. De snuit werd vooral wat assertiever, met anders opgestelde luchtinlaten en een meer priemende blik dankzij ledkoplampen. Achteraan vallen de wijzingen minder op: de achterbumper is lichtjes anders, terwijl de lichtblokken hun vorm behouden, maar voortaan evenzeer een beroep doen op leds. U hebt het al begrepen: de belangrijkste evoluties zijn onzichtbaar en moeten de Compass up-to-date brengen met de huidige trends inzake multimedia en rijhulpsystemen. De plug-inhybridetechnologie onder de naam 4xe evolueerde daarentegen niet. Logisch, aangezien ze nog maar pas werd geïntroduceerd, in september 2020.
- Verhouding comfort-weggedrag
- Rijkelijke standaarduitrusting
- Elektrisch rijbereik
- Hoge prijs
- Sturing gaspedaal (Hybrid-modus)
- Stopmechanisme deurscharnieren
In dit artikel : Jeep, Jeep Compass
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!
Tests
Onze tests
Stockwagens
Stockwagens in de kijker
Tweedehands