- Score redactie 15.38 /20
Plug-inhybrides, dat pakt Mercedes bloedserieus en een tikkeltje anders dan de rest aan. Als enige past het merk bijvoorbeeld de technologie in op zijn diesels. Over een breed scala van zijn gamma, van de compactere C-Klasse tot de obese GLS. Het heeft echter net zo goed benzinemotoren die de hulp krijgen van een setje batterijen. Het resultaat is dat geen enkele constructeur kan tippen aan de armada van laadhybrides uit Stuttgart. Verder is dat ruime aanbod mede het resultaat van een deelstrategie (zie kader).
Mercedes is ter zake dus toegewijd, en heeft er alvast voor gezorgd dat het als eerste een compacte plug-inhybride in de premiumklasse kan neerzetten: de A 250 e moet meehelpen het vlootgemiddelde aan CO2 te doen dalen. Nu heeft Mercedes ook wel iets goed te maken als het op zuinige beloftes en lage emissies aankomt: vier jaar geleden voerde Transport & Environment een onderzoek uit waaruit bleek dat uitgerekend Mercedes de grootste lacune tussen theoretisch en echt verbruik vertoonde. De A-Klasse van de vorige generatie stak er zelfs met kop en schouders bovenuit, met een afwijking van 56 procent… Maar dat zet deze 250 e vast recht, niet?
- Knap en ergonomisch multimediasysteem
- Functionele achterbank, zelfs voor volwassenen
- Verhouding prestaties-verbruik
- Gesofisticeerd hybridegeheel
- Performante batterij met voorbeeldig rijbereik
- Aangepaste laadsnelheden
- Licht bekrachtigd stuur
- Bemoeienissen actieve veiligheid
- Koppelreacties voortrein
- Hoge aanschafprijs
- Dure opties
- Slordige assemblage
In dit artikel : Mercedes-Benz, Mercedes-Benz A-Klasse
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!