De Tesla Model S krijgt een discrete facelift aan de buitenkant, maar binnenin kan je wel over een revolutie spreken. Het stuurwiel is vervangen door een knuppel uit een ruimteschip, een beetje zoals in de Roadster-conceptcar. Het centrale aanraakscherm is nog steeds even groot (nu 17,7 inch), maar het is zo gedraaid dat het in landschapsmodus staat. Een derde scherm (8 inch), tussen de voorstoelen, is voor het infotainment van de passagiers achterin. Om maximaal van het licht te genieten zonder gehinderd te worden door ongewenste reflecties, is het gigantische panoramadak gemaakt van getint glas.
Volledige uitrusting
Comfort is niet ver te zoeken met vier verwarmde en geventileerde stoelen. Opladen gebeurt via USB-C-aansluitingen en zelfs inductief via 4 draadloze oplaadpunten. De achterklep gaat elektrisch open. Onder de motorkap verandert er weinig, behalve de Plaid+. Deze drie-motorige variant heeft 1100 pk, claimt een topsnelheid van 320 km/u en een acceleratie van 0 naar 100 km/u in 2 seconden. Wat de actieradius van de Plaid+ betreft, zegt de Amerikaanse automaker dat die 835 km bedraagt... volgens Amerikaanse normen. Andere versies gaan prat op een actieradius van meer dan 600 km, zoals de Grand Autonomie met 663 km en de Plaid met 627 km. De prijzen beginnen bij ongeveer 90.000 euro.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!