Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI 150

Achter zijn klassieke look wil de nieuwe VW Passat het verschil maken met innoverende technologie, om zo meer dan ooit aansluiting te zoeken met de premiummodellen in zijn categorie.

Prijs
NB
  • Score redactie 15.52 /20
Eentje om de 29 seconden, 2 exemplaren per minuut, 126 per uur, 3.000 per dag en meer dan 1,1 miljoen per jaar: zoveel Passats werden er in 2013 wereldwijd geproduceerd. Sinds 1973 rolden niet minder dan 22 miljoen stuks van deze gezinsberline van de band, verspreid over zeven generaties. Daarmee is de Passat na de Golf het populairste model voor de constructeur uit Wolfsburg. De komst van de achtste generatie is dus van het grootste belang, zeker omdat de filosofie achter het model enigszins wijzigde.
De massaconstructeurs – zoals Volkswagen – krijgen namelijk steeds meer concurrentie van de zogenoemde premiumconstructeurs, die hun gamma maar blijven uitbreiden naar beneden. Voor de verantwoordelijken in Wolfsburg leek er dus maar één ding op te zitten: de Passat opwaarderen... zonder daarbij het rationele karakter dat hem zo populair maakt, helemaal overboord te gooien. De aanval is tenslotte nog altijd de beste verdediging.
Eentje om de 29 seconden, 2 exemplaren per minuut, 126 per uur, 3.000 per dag en meer dan 1,1 miljoen per jaar: zoveel Passats werden er in 2013 wereldwijd geproduceerd. Sinds 1973 rolden niet minder dan 22 miljoen stuks van deze gezinsberline van de band, verspreid over zeven generaties. Daarmee is de Passat na de Golf het populairste model voor de constructeur uit Wolfsburg. De komst van de achtste generatie is dus van het grootste belang, zeker omdat de filosofie achter het model enigszins wijzigde.
De massaconstructeurs – zoals Volkswagen – krijgen namelijk steeds meer concurrentie van de zogenoemde premiumconstructeurs, die hun gamma maar blijven uitbreiden naar beneden. Voor de verantwoordelijken in Wolfsburg leek er dus maar één ding op te zitten: de Passat opwaarderen... zonder daarbij het rationele karakter dat hem zo populair maakt, helemaal overboord te gooien. De aanval is tenslotte nog altijd de beste verdediging.
 
  • Binnenruimte, koffervolume, veelzijdigheid
  • Algemeen comfort en geluiddemping
  • Standaarduitrusting (afstandsradar)
  • Aangename, veelzijdige en homogene motor
  • Look en afwerking t.o.v. voorganger
  • Uitrustingsmogelijkheden
  • Hoge prijs, positionering vatbaar voor discussie
  • Onhandig formaat in de stad
  • Kwaliteit Bluetooth-verbinding

In dit artikel : Volkswagen, Volkswagen Passat

Tests

Onze tests

De concurrenten

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker