De Jaguar C-X17 die is onthuld in Frankfurt is een conceptcar voor een SUV. Niet alleen kondigt hij de komst aan van een Jaguar-crossover, maar hij rust ook op een nieuwe architectuur. Dit platform, iQ(A1) zal vanaf 2015 worden gebruikt voor een heel gamma aan producten, die 'toegankelijker' worden genoemd. De aluminium monocoque-architectuur zal als basis worden gebruikt voor een gezinsberline. Jaguar loopt hoog op met de flexibiliteit van deze basis, die het 'moduleerbaar, stijf en licht' noemt, en kondigt aan dat ze net zo goed kan dienen om auto's mee te bouwen die 300 km/h als voor modellen met een CO2-uitstoot onder de 100 g/km.
De op dit platform ontwikkelde C-X17 is een 'sportieve crossover' met vier zitplaatsen. In de koffer kunnen echter twee extra zitjes worden opgeklapt voor in noodgevallen. Een geheel aan aanraakschermen moet alle inzittenden afleiding bieden. Het geeft de passagiers de mogelijkheid om zich via een beveiligd wifi-netwerk met elkaar te verbinden, maar ook met de buitenwereld, via sociale netwerken. De verhoogde bodemvrijheid van het prototype en de vierwielaandrijving laten hem toe om wat offroad te rijden. Op de weg stuurt de 4.718 millimeter lange crossover het meeste koppel naar de achterwielen.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!