Audran's verhaal is een vleugje humor op de punt van het potlood. Vandaag kijkt onze cartoonist naar de toelating van verlichte logo's door de Europese Unie. Een visuele gimmick die vroeger in Europa verboden was, terwijl andere grote markten het toestonden. De EU komt op stoom en opent de deur naar nieuwe manieren van communiceren voor constructeurs. De Renault 4Ever Trophy, een moderne herinterpretatie van de beroemde Renault 4L waarmee elk jaar een woestijnrally wordt gehouden, de 4L Trophy, die voor de 26e keer plaatsvindt van 16 tot 26 februari 2023, met de start in Biarritz (Frankrijk) richting Marrakech (Marokko), met jonge bestuurders van 18 tot 28 jaar aan boord van de 4L's.
Bovendien is dit concept een voorbode van de toekomstige elektrische Renault 4, die dus de vorm zou aannemen van een kleine cross-over of SUV met een formaat dat noodzakelijkerwijs wat forser is dan de oorspronkelijke kleine 4L. Alsof het moderne formaat nog niet genoeg was, zullen de constructeurs de zichtbaarheid kunnen vergroten – marketing is alles in de auto-industrie – met lichtgevende logo's, om nog meer aandacht te trekken van passanten en andere automobilisten.
Niet alleen voor de armen
Maar deze truc zal niet beperkt blijven tot "populaire" voertuigen, want topmodellen – zoals de BMW 7 Reeks, X7 of XM – en zelfs luxemodellen zoals de aanstaande Rolls-Royce Spectre zullen een verlichte grille gebruiken om nog meer op te vallen... zelfs als dat betekent dat goede smaak naar de vuilnisbak van de autoklasse wordt verwezen.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!