Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Achter de schermen / Terugblik 2021: de top en flop van Yeelen Möller

Geschreven door Yeelen Möller op 05-01-2022

De AutoGids-redactie blikt terug op het autojaar 2021. Welke auto was het persoonlijke hoogtepunt van webredacteur Yeelen Möller en welke wagen de grootste teleurstelling?

Wanneer we bij AutoGids een auto testen, doen we dat altijd vanuit onze filosofie van onafhankelijkheid, journalistieke ernst en objectiviteit. We maken er dan ook een punt van om onze persoonlijke voorkeuren opzij te schuiven en auto’s te beoordelen met hun doelpubliek in het achterhoofd. Maar één keer per jaar willen we wél onze persoonlijke stem laten horen. Vandaag is het de beurt aan webredacteur Yeelen Möller om terug te blikken op 2021.

TOP: het Aston Martin-gamma bij de Nürburgring

De Lexus LC 500 Cabrio was geweldig, maar die kon ik helaas maar kort testrijden in een drukke periode met slecht weer. Nee, mijn automotive highlight van 2021 was wel een tripje naar de Nürburgring om met het hele Aston Martin-gamma te kunnen testrijden. Jammer genoeg niet óp de Nordschleife (ik wil de verzekeringspremies daarvoor niet weten), maar de kronkelende heuvelwegen stelden beslist niet teleur. Met het dak open door de bossen in een Vantage Roadster, ook al regende het, was simpelweg hemels. En met de DBS Superleggera kon ik mijn persoonlijk snelheidsrecord breken op de Autobahn. Bucketlistmateriaal, dit.

FLOP: F1 op Spa

Ik kon wegens omstandigheden de F1-race op Spa niet live kijken, laat staan hem in het echt gaan meevolgen in Francorchamps. Wat een geluk, want wat een farce was dat. Fans die urenlang in de regen moesten wachten op uiteindelijk twee of drie rondjes achter de safetycar (om aan de sponsor- en TV-contracten te voldoen?), om vervolgens er de brui aan te geven en een flauwe podiumceremonie te houden. Niet dat George Russell zijn punten niet verdiende, want wat een prestatie om zo'n rondetijd neer te zetten in de kletsende regen. Maar voor de rest was het een complete afgang voor de Formule 1. En de compensatie voor de duizenden teleurgestelde toeschouwers? Een abonnement op F1 TV Pro en een lotje voor tribunetickets voor 2022. Je zou voor minder vertrekken naar een andere sport.

Web Editor

Twitter: @yeelenm / Instagram: @yeelenm

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten