Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Achter de schermen / Terugblik 2021: de top en flop van Pascal Binon

Geschreven door Pascal Binon op 24-12-2021

De AutoGids-redactie blikt terug op het autojaar 2021. Welke auto was het persoonlijke hoogtepunt van medewerker Pascal Binon en welke wagen de grootste teleurstelling?

Wanneer we bij AutoGids een auto testen, doen we dat altijd vanuit onze filosofie van onafhankelijkheid, journalistieke ernst en objectiviteit. We maken er dan ook een punt van om onze persoonlijke voorkeuren opzij te schuiven en auto’s te beoordelen met hun doelpubliek in het achterhoofd. Maar één keer per jaar willen we wél onze persoonlijke stem laten horen. Vandaag is het de beurt aan medewerker Pascal Binon om terug te blikken op 2021.

TOP: Porsche 911 GT3

TOP: Porsche 911 GT3

Ik heb lang getwijfeld over de Hyundai Ioniq 5, maar naar de hel met de redelijkheid. En lang leve de politiek incorrecte passie! Met zijn grote atmosferische flat six die tot 9.000 toeren schreeuwt en zijn uitzonderlijk efficiënte chassis – en gemakkelijk te besturen, ook al was ik bang dat ik het beest moeilijk onder de knie zou krijgen – is de GT3 de absolute Porsche 911. De versie waarop eigenlijk niets aan te merken valt. Toen ik de sleutel terug moest inleveren, ben ik enkele dagen in een mini-depressie gevallen. Zo zinnenprikkelend is die GT3.

FLOP: Marketingnamen zoals Mustang Mach-E

FLOP: Ford Mustang Mach-E

Het begon met absurde marketingtermen zoals de SUV-coupé, maar sinds de introductie van de elektrische auto is het hek helemaal van de dam. Waarom moeten wagens die vooruitstrevend willen zijn, een nostalgische naam opgekleefd krijgen? Ik denk dan vooral aan de Mustang-benaming bij Ford, maar ook de Turbo S-versie van de Porsche Taycan klinkt ronduit belachelijk – het ding heeft helemaal geen turbo. Neem je verantwoordelijkheid en laat niet alles aan de marketingjongens en -meisjes!

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten