Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Achter de schermen / Terugblik 2021: de top en flop van Klaas Janssens

Geschreven door Klaas Janssens op 04-01-2022

De AutoGids-redactie blikt terug op het autojaar 2021. Welke auto was het persoonlijke hoogtepunt van redacteur Klaas Janssens en welke wagen de grootste teleurstelling?

Wanneer we bij AutoGids een auto testen, doen we dat altijd vanuit onze filosofie van onafhankelijkheid, journalistieke ernst en objectiviteit. We maken er dan ook een punt van om onze persoonlijke voorkeuren opzij te schuiven en auto’s te beoordelen met hun doelpubliek in het achterhoofd. Maar één keer per jaar willen we wél onze persoonlijke stem laten horen. Vandaag is het de beurt aan redacteur Klaas Janssens om terug te blikken op 2021.

TOP: Mercedes C-Klasse Break

TOP: Mercedes C Break

In 2021 had ik het meeste plezier aan het stuur van de Toyota GR86 en de mooiste wagen waarmee ik het afgelopen jaar onderweg was, moet de Maserati MC20 geweest zijn. Maar de top, dat is de nieuwe Mercedes C-Klasse. Die heeft alles wat ik me vandaag kan wensen in een auto: een dynamisch weggedrag zonder te verzaken aan het comfort, een stijlvolle verschijning zonder overijverige designfratsen en een voldoende praktisch en knap ingericht interieur met toeters en bellen die werken. Ik kon testrijden met zowel de C 200 als de C 220 d en viel als een blok. Het moet wel de break zijn. Nu ja, moet...

FLOP: Laden

FLOP: laden van EV's en PHEV's

Ik heb niets tegen stekkerauto's. Wel tegen die stekker. Ik woon in een gewoon rijhuis en beschik dus niet over de mogelijkheid om een plug-inhybride of elektrische auto voor de deur op te laden, waardoor ik aangewezen ben op de publieke laadinfrastructuur. Toegegeven, die wordt steeds beter. Maar het blijft gedoe: dat gesukkel met laadpasjes die dan wel en dan weer niet werken, laadpalen die veel trager opladen dan ze beloven, wachten in de auto om de batterij voldoende op te laden om weer thuis te geraken... ik ben er mentaal nog niet helemaal klaar voor. Misschien moet dat dan maar mijn goede voornemen voor 2022 worden: me aanpassen aan de nieuwe EV-realiteit.

Hoofdredacteur AutoGids

Instagram: @kjanssens_pro

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten