De vraag of het salon van Brussel van 15 tot 23 januari zou doorgaan, was lang een geval van welles-nietes. Sinds 26 november weten we echter dat de Heizelpaleizen die periode leeg zullen blijven en dat het salon de facto wordt verplaatst naar de showrooms van de verschillende merken. Een jammere beslissing, maar achteraf gezien wellicht de juiste, toch zeker nu er sprake is van een vijfde golf van coronabesmettingen als gevolg van de (toen nog onbekende) omikronvariant.
Rooftop
Organisator Febiac heeft echter een oplossing bedacht om het momentum tijdens die periode te behouden en de automobiel toch onder de aandacht te houden. Van 14 tot 31 januari zal het namelijk journalisten en influencers ontvangen in een volledig uit doorzichtig glas gebouwde productiestudio op 45 meter hoogte boven op Paleis 5, recht tegenover het atomium.
"Met de pandemie moeten wij ons steeds opnieuw uitvinden en daar zijn we voortdurend mee bezig. Febiac wil met zijn Rooftop Studio de individuele mobiliteit van morgen in de belangstelling plaatsen en beoogt een confrontatie tussen de visies van de nieuwe generaties Y+Z en die van de vertegenwoordigers van onze industrie, politici, opiniemakers en BV’s." (Gabriel Goffoy, de nieuwe communicatiedirecteur van Febiac)
Van in de Rooftop Studio zal ook een dagelijks nieuwsprogramma worden uitgezonden dat tevens te zien zal zijn in het VTM-programma Drive. Verder komt er een communicatiecampagne gericht op de jonge generaties. Een en ander wordt aangevuld met "belangrijke informatie voor consumenten die momenteel de weg niet vinden in het aanbod op de markt, de ontwikkelingen in de sector en de wijzigingen op fiscaal vlak, middels het nieuwe digitale platform van Febiac", aldus Andreas Cremer, CEO van de automobielfederatie.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!