928.000 mensen zakten tussen 15 en 25 september af naar Frankfurt voor het 64ste autosalon IAA. De kaap van de 900.000 bezoekers is daarmee gepasseerd, wat 10 procent meer is dan in 2009. De gemiddelde leeftijd van de bezoekers was 35 jaar. Er kwamen ook 12.000 journalisten over de vloer. In totaal vielen 1.012 exposanten te ontdekken, verspreid over een oppervlakte van liefst 235.000 vierkante meter.
Onder de vele nieuwigheden en 183 wereldpremières van alle slag vielen heel wat innovaties te ontdekken qua internetconnectiviteit aan boord en individuele mobiliteit. De jacht op de CO2-grammen gaat verder en elektrische of hybride voertuigen worden stilaan gemeengoed. Voor wat de stands betreft, rivaliseerden de Duitse constructeurs, en dan vooral Audi, BMW en Mercedes, met grootse middelen en indrukwekkende decors om de aandacht te trekken. Vooral het Audi-paleis viel op, dat speciaal voor de gelegenheid was opgetrokken en zelfs een eigen circuit omvatte.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!