De nieuwe Mitsubishi L200 begint deze zomer aan zijn Europese carrière. De pick-up, die is voorgesteld op het salon van Genève (5 tot 15 maart), gaat prat op een stijver en dus robuuster chassis en op een verfijnd en meer aerodynamisch design. Het Japanse merk laat ook weten dat het laadvermogen is gestegen. De auto zou echter nog even wendbaar zijn als de vierde generatie, want de draaicirkel bedraagt nog steeds 11,8 meter. Het stuur werd wel directer. De vierwielaandrijving Super Select 4WD II is overgenomen van de Pajero, net zoals de 4x2-modus om het verbruik te drukken. In 4x4-modus biedt de L200 drie rijstanden.
De motoren, een 2.5-diesel (136 of 178 pk) en een 2.4 op benzine, bleven behouden, maar voor de Europese markt voegt de constructeur er een nieuwe motorversie aan toe, de turbodiesel 2.4 Mivec, die goed is voor 154 pk en 430 Nm. Hij wordt gekoppeld aan een manuele zesversnellingsbak of een vijftrapsautomaat met spatels aan het stuur. Met deze van aluminium vervaardigde krachtbron verstookt de L200 wat minder, temeer omdat hij is uitgerust met een stop-startsysteem. De CO2-normuitstoot van deze versie bedraagt namelijk 169 g/km (met de manuele versnellingsbak), tegenover 190 g/km voordien.
Verder blijft de L200 verkrijgbaar als single cab, double cab en club cab. Mitsubishi belooft een groter comfort door de toegenomen ruimte en een verbeterde geluiddemping. De inzittenden kunnen genieten van nieuwe uitrusting, zoals een nieuw infotainmentsysteem met aanraakscherm, een keyless go, een snelheidsregelaar, een achteruitrijcamera of een airco met twee zones. De veiligheid wordt verzekerd door zeven airbags en een energieabsorberende structuur die RISE werd gedoopt. Ten slotte biedt de L200 een stabiliteitscontrole voor aanhangers en een spoorassistent.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!