Een BMW Isetta, een microauto van de jaren vijftig in de vorm van een ei, lag aan de basis van de Microlino. De vormen en microafmetingen van de kleine elektrische Zwitserse auto liegen er duidelijk niet om. De teams van Micro werkten overigens aanvankelijk rechtstreeks op een Isetta van 1956. De ingenieurs vervingen zijn benzinemotor door een elektrische motor om er hun eerste prototype van te maken. Vervolgens dachten de Zwitsers het design van de Microlino uit. En net als bij de Isetta stap je langs de voorkant in.
China en Zwitserland
Het prototype dat te zien is op het salon van Genève, werd gebouwd door het Chinese bedrijf Kandi Technologies, een fabrikant die al stadswagens maakt. Volgens de specificaties weegt de auto 400 kilo, kan hij maximaal 90 km/h rijden en heeft hij een rijbereik van 80 kilometer. Maar met het voordeel dat de auto makkelijk kan opgeladen worden aan een eenvoudige stopcontact. Bovendien beschikt de Microlino over een kabel van 10 meter lang, waarmee hij zowat overal kan aangesloten worden. De productie wordt overwogen.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!