Het autosalon van Genève 2019 zal dus het laatste zijn die in deze vorm wordt gepresenteerd. Omdat het salon van Genève een van de bekendste salons ter wereld is in termen van prestige, moet het ook meegaan met zijn tijd volgens directeur André Hefti, die zijn bevoegdheden zal doorgeven aan Olivier Rihs voor de editie van 2020.
Verschillende sporen
Het spreekt voor zich dat het digitale aspect en de nieuwe vormen van mobiliteit steeds belangrijker zullen worden in de jaren die komen. Net zoals de alternatieve energiebronnen. Als gevolg hiervan zijn de denksporen voor de evolutie van het salon talrijk. “Zelfs als we worden beschouwd als een klassiek salon, en zo worden geapprecieerd, moeten we evolueren door de digitalisering verder te ontwikkelen, vooral om beter te communiceren”, gaf de directie van het salon aan.
Afwezigheden
Het moet ook gezegd worden dat de zaken ook bij de constructeurs aan het veranderen zijn. Sommigen van hen slaan steeds meer bepaalde salons over. Wat bijvoorbeeld het geval is bij Hyundai dit jaar. Dat gezegd zijnde, de afwezigen schrikken de directie niet echt af. Maar je moet meegaan met jouw tijd. En het is zeker niet aan de verantwoordelijken ontsnapt dat steeds meer merken deelnemen aan evenementen die meer op het digitale aspect zijn gericht, zoals de CES in Las Vegas of het Mobile World Congress in Barcelona volgende week.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!