Op het salon van Peking heeft Volkswagen een puur op de Chinese markt gerichte vierdeursberline onthuld. Het gaat om de nieuwe generatie van de Lavida, een model van groot belang voor de Duitse autobouwer. 1 op de 7 Volkswagens in China is namelijk een Lavida. Vorig jaar verkocht Volkswagen er bijna 450.000 exemplaren van.
Vaste waarde
Het model is ontwikkeld in samenwerking met Chinese partner SAIC en rust op het MQB-platform. Qua design heeft de berline iets van een Jetta, maar hij verschilt er duidelijk van doordat hij een maat groter is en door een aantal specifieke details voor de Chinese markt, zoals de chroomstrip vooraan op de motorkap. De berline is de ster op de Volkswagen-stand, maar naast hem staan nog andere nieuwigheden te schitteren: de Arteon en de Touareg. Aanwezig zijn in Peking is voor Volkswagen zeer belangrijk. De constructeur wil er tegen 2020 wel 12 SUV’s op de markt brengen en tegen 2023 niet minder dan 10 elektrische modellen. Vanaf 2025 wil het merk er jaarlijks zo’n 650.000 elektrische auto’s gaan verkopen. Een uitdaging van formaat.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!