De Porsche 911 GT3 RSR, die bedoeld is als raceauto, maar ook voor mensen die een snelle auto willen om zich af en toe eens op het circuit uit te leven, ziet zijn longinhoud toenemen van 3,8 tot 4 liter. Het vermogen bedraagt nu 450 pk (331 kW) bij 7.800 o/m, terwijl de begrenzer pas ingrijpt bij 9.000 o/m. Het koppel piekt bij 430 Nm bij 7.250 o/m. De motor is gekoppeld aan een sequentiële zesversnellingsbak, terwijl een verklikker op het dashboard het ideale schakelmoment aangeeft. Uiteraard heeft deze motor voldoende frisse lucht nodig, en dat verklaart de grote inlaat in het kofferdeksel vooraan, die de lucht aanvoert voor de radiator, maar ook voor de (optionele) airco.
Achteraan werd de stroomlijn verbeterd dankzij een spoiler die over een ruimer bereik verstelbaar is. De remmen werden lichter, maar tegelijk krachtiger. Verder beknibbelden de ingenieurs ook wat op het gewicht op de bekabeling. Daarnaast werden nog wat praktische aspecten herbekeken. Zo werd de snelvuldop voor olie verplaatst om makkelijker toegankelijk te zijn.Tot slot kan de knipperfrequentie van de lampen in de voorbumper worden aangepast, zodat het ook ¹s nachts vanaf de pitmuur meteen duidelijk is als een auto van je team de pits komt ingereden.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!