De kleine Britse constructeur Revolution Racecars, die wordt geleid door Radical-medeoprichter Phil Abbott, stelt een model voor het circuit voor. De tweezitter mag enkel op een gesloten circuit rijden, maar mag ook racen. Hij kiest trouwens voor technologie volgens de LMP-veiligheidsnormen (Le Mans Prototype). Dankzij zijn vederlichte, in Duitsland gemaakte kas in koolstofvezel weegt hij slechts 750 kilo. Die massa wordt aangedreven door een 3.7-V6 met droog carter en 354 pk, afgeleid van een Ford-blok. Daarmee heeft hij per ton gewicht een vermogen van 474 pk. De sequentiële zesbak van het gespecialiseerde bedrijf 3MO gebruikt technologie uit de rallywereld. De cockpit haalt dan weer inspiratie in het F1, met een stuurwiel vol bedieningsknoppen. Revolution Racecars belooft dat de auto minstens 6.000 kilometer of 100 uur betrouwbaar kan racen voor hij naar het atelier terug moet. De tweezitter moet minstens 100.000 pond of 115.000 euro kosten.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!