In een enquête van AutoScout24 bij 650 Belgische vrouwen vielen twee grote verschillen op tussen de gewoontes van de Frans- en Nederlandstaligen wat wagens betreft. Zo gaat 62,9 procent van de ondervraagde Franstalige dames op hun eentje naar de showroom om hun nieuwe of tweedehandswagen te kopen en hierover te onderhandelen. 60,3 procent van de Vlaamsen verkiest daarentegen zich te laten begeleiden door hun partner, een vriend of naaste. Wanneer er betaald moet worden, lopen de gewoontes ook uiteen. Zo gaat 59 procent van de ondervraagde Franstaligen een lening aan voor de aankoop van de wagen, terwijl 60,5 procent van de Nederlandstaligen verkiezen om hun spaarboekje aan te spreken.
De enquête van AutoScout24 geeft echter een zekere constante weer voor wat betreft de autokeuze, met gelijklopende resultaten tussen het noorden en het zuiden van het land. Zo zijn de meest begeerde automerken van de 650 ondervraagde, Belgische vrouwen Audi (41,3 procent), BMW (38,45 procent) en Volkswagen (29,7 procent). Bovendien verkiezen ze, los van het merk, een break met 33,9 procent boven een sportwagen (33,6 procent) en de SUV (23,95 procent). Ten slotte vindt 16,1 procent van de vrouwen zichzelf een autokenner. Daarenboven duidt niet minder dan 53 procent aan dat ze liefhebsters zijn van wagens.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!