De Italiaanse bandenfabrikant Pirelli breidt zijn activiteiten geleidelijk uit door P Zero World-centra te openen. Na de start van het concept in Los Angeles, de Verenigde Staten vorig jaar, waagt Pirelli zich nu aan eenzelfde Europees avontuur in het Duitse München. Het moet een hoogwaardige vitrine worden die service combineert met een stijlvol kader. In de praktijk zijn zulke centra bestemd voor ‘premiumklanten’ die kunnen genieten van vipdiensten zoals een valetdienst of mobiele bandenwissels op verzoek. Maar er is ook meer onderhoud aan de wagen mogelijk. De P Zero World wil luxueus en stijlvol zijn en wordt opgevrolijkt met heel wat foto’s van de bekende Pirelli-kalenders.
Parallel netwerk
Zo kan Pirelli zijn gefortuneerde klanten in de toekomst een parallel netwerk aanbieden dat prestigieuzer is dan de huidige, klassieke bandencentrales. Volgens Pirelli’s vicemarketingdirecteur Matteo Battaini is de nieuwe distributiestrategie “gericht op regio’s met een sterke aanwezigheid van prestige- en premiumauto’s, de segmenten waarin wij de leiders zijn”. Als de experimenten in Los Angeles en München slagen, zou Pirelli het P Zero World-netwerk binnenkort uitbreiden naar andere steden.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!