8,5 procent minder inschrijvingen van nieuwe auto's in juli 2009 tegenover dezelfde maand in 2008. Dat is de laagste daling die werd opgetekend sinds het begin van dit jaar (alles bij elkaar ging de Belgische markt er met 16,44 procent op achteruit). Het Belgische wagenpark groeide aan met 35.906 nieuwe auto's, tegenover 39.242 vorig jaar. Over de eerste zeven maand van 2009 werden er in totaal 309.111 nieuwe auto's verkocht, ongeveer 60.828 minder dan in 2008.
De Franse merken genieten nog altijd de voorkeur van de Belgische autokoper. In juli wisten - in die volgorde - Peugeot, Citroën en Renault het meeste kopers te verleiden, terwijl de rangorde over de eerste zeven maanden Renault, Peugeot en Citroën is. Samen vertegenwoordigen ze ongeveer een kwart van de markt. Opel doet het goed, en staat op de vierde plaats, zowel voor juli als voor het jaar tot dusver. De toptien eindigt met twee trio's die elkaar afwisselen wat betreft de resultaten van juli en die van de eerste zeven maanden van het jaar: Audi, Ford en Volkswagen enerzijds, BMW, Mercedes en Toyota anderzijds.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!