Samenvatting 2025 facelift Renault Espace
- Design in lijn met de Rafale
- Meer comfort voor de inzittenden
- Introductie van het Solarbay-panoramadak
- Automatische bestuurdersherkenning
- Nog steeds als E-Tech Full Hybrid 200
Het aangescherpte SUV-design dat modellen zoals de Symbioz en de Rafale kenmerkt, vindt nu ook zijn weg naar de Renault Espace. Want in navolging van de Clio en de Captur krijgt ook de grote, ook als zevenzitter te bestellen SUV een facelift. Op zich is het niet verwonderlijk dat Renault zijn modellen hetzelfde familiegezicht wil aanmeten, maar de Espace is wel nog maar een jaar of twee op de markt.
Hoger comfortniveau
Aan de aandrijflijn wordt niet geraakt, ook de facelift van de Renault Espace houdt het bij een motorisatie: de E-Tech Full Hybrid 200. Dat 200 pk sterke aandrijfgeheel combineert een drukgevoede 1,2 liter-driecilinder met twee elektromotoren: een tractiemotor en een starter-generator. Schakelen doe je met de soms wat ruw reagerende Multimode-versnellingsbak met klauwkoppelingen. Het normverbruik bedraagt 4,8 liter per 100 kilometer, het CO2-equivalent van 108 gram per kilometer.
Om het comfortniveau van de Renault Espace naar een hoger niveau te tillen, komt de facelift van de gezins-SUV met nieuwe voorstoelen, een nieuwe zetelbekleding en een verbeterde geluidsisolatie. Helemaal nieuw is het grote, zogeheten Solarbay-panoramadak, dat je (al dan niet gedeeltelijk) kan verduisteren met een druk op de knop. Er is ook sprake van een in de A-stijl ondergebracht systeem dat de bestuurder herkent en vervolgens zijn stoel automatisch klaarzet.
De Espace combineert zijn gekende kwaliteiten met een strakkere look en een opgekrikt comfortpeil, aanpassingen die binnenkort ook de technisch nauw verwante Austral te beurt zullen vallen.

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!