De ‘nuova’ Alfa Romeo Giulietta verschilt nauwelijks van het model van voor de facelift. De teams uit Milaan spelen het erg subtiel. De discrete aanpassingen betreffen de bumpers, de grille (voortaan met honingraatrooster) en de zwarte achtergrond van de koplampen. Achteraan is de naam Giulietta verhuisd van de kofferklep naar een plekje onder het rechter achterlicht. De Quadrifoglio Verde verandert van naam.
3 afwerkingen
Alfa maakt van de update gebruik om de catalogus en de afwerkingsniveaus te herschikken. Er zijn nu drie niveaus: Giulietta, Giulietta Super en Giulietta Veloce. Het merk biedt ook twee extra pakketten: Lusso en (opnieuw) Veloce. Binnenin voegt het UConnect-multimediasysteem nieuwe diensten en apps toe, zoals Deezer en TuneIn (muziek) of TomTom Live (verkeersinfo). Het systeem is compatibel met Apple en Android voor bijvoorbeeld streaming of sociale netwerken. Je kunt ook je rijstijl analyseren en verbeteren op basis van tips en statistieken.
Turbodiesel met 120 pk en dubbele koppeling
Het motorenaanbod evolueert: de motoren met 105 pk zijn verdwenen. Het aanbod start nu bij 120 pk met de nieuwe 1.6 JTDm gekoppeld aan een TCT-automaat met dubbele koppeling. Hiermee haalt de Giulietta 0 tot 100 km/u in 10,2 seconden. De topsnelheid bedraagt 195 km/u. Gemiddeld verbruikt hij 3,8 l/100 km of 99 g CO2/km. Voorts zijn er de 1.4 benzines met 120 pk, 150 pk en 170 pk. De sportieve QV verdwijnt ten voordele van de Veloce, verkrijgbaar met 1.750 cc viercilinder benzinemotor van 240 pk. Voor dieselrijders is er behalve de 1.6 met 120 pk (die ook in manuele versie bestaat) ook nog de 2.0 met 170 pk.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!