Krijgt de BMW X7 een Life Cycle Impulse, zoals facelift in München genoemd worden, dan volgt ook de Alpina XB7. En dat zie je vooral aan de vernieuwde voorzijde van de Duitse SUV, die de gesplitste koplampen draagt die je ook op de nieuwe BMW 7 Reeks aantreft.
Bij de facelift van de BMW X7 werd de M50i vervangen door de M60i, aangedreven door een vernieuwde V8-biturbo die een cilinderinhoud van 4,4 liter combineert met een piekvermogen van 530 pk en een maximumkoppel van 750 Nm. Natuurlijk adopteert ook de vernieuwde Alpina XB7 die krachtbron.
Meer power
Nu wordt die drukgevoede 4,4 liter-V8 van de BMW X7 wel onder handen genomen vooraleer die tussen de voorwielen van de Alpina XB7 verdwijnt. Het vermogen wordt opgekrikt naar 631 pk, het maximale koppel bedraagt nu 800 Nm. Die power wordt op alle vier de wielen gezet via een aangepaste Switchtronic-achttrapsautomaat.
Natuurlijk maakt dat de Alpina XB7 sneller dan de BMW X7 M60i waarop hij zich baseert. Hoewel deze SUV liefst 2,7 ton op de weegschaal zet, heeft hij aan 4,2 seconden genoeg om van 0 naar 100 km/u te sprinten. Het spurtje van 0 naar 200 km/u hoeft niet langer dan 14,8 tellen, terwijl de topsnelheid nu 290 km/u bedraagt.
In Duitsland kost de Alpina XB7 een 170.000 euro.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!