De Aston Martin DBX speelt krijgertje met SUV's zoals de Ferrari Purosangue en de Lamborghini Urus, dan kan je niet op je lauweren rusten. Daarom geeft Gaydon de DBX707 een update voor 2024, een facelift die wat cosmetische aanpassingen en technologische updates combineert met een stevig onder handen genomen interieur. De vernieuwde Aston Martin DBX707 debuteert in de herfst van 2024.
Om de wijzigingen aan het koetswerk van de vernieuwde Aston Martin DBX707 te spotten, moet je erg goed kijken naar de deuren. Die krijgen nu verzonken deurhendels die naar buiten schuiven wanneer je de SUV ontgrendelt. Verder spreekt de Britse constructeur over een nieuw kleurenpalet voor zowel de velgen als voor het koetswerk, met nieuwe laktinten zoals Epsilon Black, Helios Yellow, Sprint Green, Malachite Green en Aura Green geworden.
De DB12 achterna
Binnenin de vernieuwde Aston Martin DBX707 gaan de modificaties een stuk verder. Zo profiteert de SUV van het nieuwe multimediasysteem dat debuteerde op de nieuwe DB12, inclusief diens volledig nieuwde middenconsole die een heleboel klassieke knoppen telt - Aston Martin belooft directe toegang tot belangrijke functies. Het in het nieuwde dashboard geïntegreerde aanraakscherm van het infotainment is 10,25 inch groot, de digitale display voor de bestuurder meet zelfs 12,3 inch.
Aston Martin ontwikkelde drie interieurpakketten voor de vernieuwde Aston Martin DBX707, met de keuze tussen Inspire Comfort, Inspire Sport en Accelerate with Alcantara. Al kunnen veeleisende klanten altijd bij personalisatie-afdeling Q by Aston Martin aankloppen voor een op maat gemaakte aankleding.
Onderstel en motor
Ook het onderstel van de vierwielaangedreven SUV werd nog eens tegen het licht gehouden, maar veel meer dan een nieuwe set-up voor de dempers leverde dat niet op. Nu goed, op het weggedrag van de Aston Martin DBX707 was sowieso weinig aan te merken. En ook de motor wordt nagenoeg een-op-een overgenomen. De gewone DBX verdwijnt uit het gamma, enkel de DBX707 blijft over.
Dan hebben we het over de door twee turbo's aangevuurde 4 liter-V8 van AMG-origine, in de Aston Martin DBX707 goed voor een vermogen van 707 pk voor een maximaal koppel van 900 Nm. Die power garandeert een 0 tot 100 km/u-sprint in 3,1 seconden en een topsnelheid van 310 km/u. De standaard gemonteerde koolstofkeramische remmen zorgen ervoor dat het zaakje net zo snel weer stilstaat;
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!