De als Coupé en Sportback verkrijgbare Audi S5 ontwikkelt nu 347 pk en 700 Nm aan koppel. Voor de aandrijving zorgt een 3.0 TDI die de ondersteuning krijgt een microhybride 48V-systeem. Dat wordt niet de enige variant met zogeheten MHEV-technologie aanboord, want zowal alle TDI- en TFSI-motoren krijgen wat elektrische ondersteuning. Schakelen doe je altijd automatisch, afhankelijk van de motorisatie met de S Tronic (zeven versnellingen) of de Tiptronic (acht versnellingen).
Oogschaduw
Het design van de Audi A5, A5 Cabrio en A5 Sportback werd opnieuw tegen het licht gehouden, al blijven de wijzingen beperkt. De intussen onvermijdelijke ventilatieopeningen tussen het rooster en de motorkap hinten naar de Sport Quattro uit 1984, LED-koplampen komen voortaan als standaard. Dynamische knipperlichten, Matrix-laserlichten en LED-achterlichtblokken behoren ook tot de mogelijkheden.
Geen knoppen meer
Het MMI-systeem verliest zijn klassieke bedieningsknoppen, zowat alles gebeurt voortaan via het aanraakscherm van 10,1 inch. Ook de interface werd aangepakt en zou intuïtiever werken, vooral bij het decoderen van spraakopdrachten. De rekenkracht neemt toe, een aanpassing waar vooral de virtuele cockpit van profiteert.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!