Na vier jaar tijd verdient de Audi Q2 een midlifefacelift om er weer tegenaan te kunnen voor de tweede fase van zijn carrière. Er was niet veel nodig volgens Audi, want afgezien van enkele details is het model quasi gelijk gebleven. De nieuwe koplampen hebben het geblokte motief gekregen voor de dagrijverlichting zoals bij de andere recente Audi's. Die koplampen kan je trouwens met leds of matrix-leds krijgen, bij die laatste zitten er ook direct dynamische knipperlichten inbegrepen. Verder legt het exterieurdesign wat meer de nadruk op geometrische vormen en lijnen, terwijl de valse luchthappers ('implied air inlets', op zijn Audi's) wat scherper zijn geworden op de S line. De nieuwe bumpers maken de Q2 enkele millimeters langer, voor een totaal van 4,21 m.
Nog met knoppen
Waar zowat alle andere Audi's afstappen van fysieke knoppen voor de bediening van het MMI-systeem, houdt de Q2 nog vast aan zijn draaiknop om het 8,3 inch grote centrale scherm in te stellen. Klanten kunnen ook kiezen voor een LTE-module met wifi-hotspot, een draadloze lader voor je smartphone, een audiosysteem van Bang & Olufsen met 14 speakers en de myAudi-app om de deuren vanop afstand te kunnen ver- of ontgrendelen en de status van de auto in het oog te houden. Verder zijn de luchtroosters en de versnellingspook vernieuwd en kom je voortaan in aanraking met microvezel in plaats van Alcantara.
Eerst als 35 TFSI
De vernieuwde Audi Q2 komt met vijf motoren: drie benzines en twee diesels. Al is er bij lancering enkel de 35 TFSI te bestellen, met de 1.5-turbobenzine van 150 pk en 250 Nm, die je desgewenst met manuele zesbak of zeventraps S Tronic met dubbele koppeling kan krijgen. Je kan hem vanaf deze maand bestellen. Ook de SQ2 met zijn 300 pk sterke 2.0 TSI zal vermoedelijk binnenkort de nieuwe look krijgen.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!