Vanaf september krijgt de Q7 een ander gezicht, want Audi heeft de SUV in een nieuw jasje gestoken. De facelift is van de grondige soort, zoals je merkt aan de flink vertimmerde bumpers en het herwerkte radiatorrooster. De koplampen dragen een nieuwe lichtsignatuur en komen optioneel met Matrix HD-lasers. Achteraan worden de verschillende elementen met elkaar verbonden middels een chromen ring. De facelift werd 11 millimeter langer, de S-Line roert extra agressie onder de designsaus.
48 Volt
Audi combineert alle Q7-motoren met een lichte 48 V-hybridisatie via een lithium-ionbatterij. De fabrikant belooft een besparing tot 0,7 l/100 km. Tijdens het remmen kan de starterdynamo tot 8 kW aan kinetische energie terugwinnen. En dat gedurende maximaal 40 seconden wanneer de bestuurder zijn voet tussen 55 en 160 km/u van het gaspedaal tilt. Het systeem werkt ook voor het start-stop en zet de de motor reeds vanaf 22 km/u in vrijloopmodus. Bij de lancering krijgt de vernieuwde Q7 met twee dieselmotoren onder de motorkap. Vervolgens worden een benzinemotor en een plug-in hybride oplossing aan de catalogus toegevoegd.
Chassis
De SUV kan optioneel worden uitgerust met een actief meesturende achteras en met actieve rolstabilisatie. De adaptieve luchtvering van de Q7 zorgt voor een variabele bodemvrijheid, wat nuttig kan zijn op moeilijk terrein. De off-roadmodus kan worden geselecteerd via de Audi Drive Select, dat liefst zeven profielen telt. Met de S-Line afwerking wordt het koetswerk met 15 millimeter verlaagd.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!