De BMW 4 Reeks krijgt een zogeheten Life Cycle Impulse (LCI), die zowel de Coupé als de Cabrio zegent met herwerkte bumpers met aangepaste lichtblokken. De facelift introduceert ook nieuwe laktinten voor het koetswerk en nieuwe designs voor de velgen. Ook binnenin wordt er het een en het ander aangepast, van een update voor de centrale iDrive-interface tot de uitgebreide standaarduitrusting met extra comfort features.
Die aanpassingen worden overgenomen door de nieuwe BMW M4, die als Coupé en als Cabrio in de catalogus blijft staan. De standaardversie maakt nog steeds gebruik van een zes-in-lijn die een cilinderinhoud van 3 liter combineert met een vermogen van 480 pk en een maximaal koppel van 550 Nm, power die op het asfalt gezet wordt door een handgeschakelde zesversnellingsbak die de turbomotor verbindt met de achterwielen.
Meer power voor M4 Competition met xDrive
De nieuwe BMW M4 Competition wint wel aan kracht, toch als je voor de vierwielaangedreven xDrive-variant gaat. Want die versie ziet zijn vermogen stijgen van 510 naar 530 pk - met dank aan een nieuw motormanagement. De achterwielaangedreven Competition-varianten blijven 510 pk sterk. Elke Competition-versie van de M4 Coupé én Cabrio maakt standaard gebruik van een achttrapsautomaat.
Wie zijn vernieuwde BMW M4 wat extra wil doen opvallen, kan nog steeds opteren voor het M Carbon-koetswerkpakket, het M Race Track-aeropakket en de talloze M Performance Parts die beschikbaar zijn. Nieuw zijn de zogehete M Design Graphics, extra stickers in het rood of het zwart. De LCI zal je kunnen bestellen vanaf maart 2024.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!