Neen, technisch verandert er niets. De Citroën Ami blijft een micromobiel die een elektromotor van nauwelijks 6 kW combineert met een batterij van amper 5,5 kWh, waardoor de elektrische range niet meer dan 75 kilometer bedraagt. Maar dankzij een heleboel aanpassingen aan het koetswerk oogt de 2025-versie wel een stuk frisser. Met dank aan de talloze designverwijzingen naar de iconische Citroën 2CV.
Dan hebben we het in de eerste plaats over de nieuwe, wat hogerop gemonteerde en voortaan bolvormige koplampen. Maar ook over de groeven in het koetswerk, die verwijzen naar de ventilatiesleuven die de 2CV droeg om zijn boxermotortje te koelen. En over de nu bolle wielkasten. Ook door het interieur waait een frisse wind, waardoor de vernieuwde Citroën Ami wat minder cheap oogt.
Op de Mondial de l'Automobile in Parijs toonde Citroën ook een nieuwe Buggy-variant van de vernieuwde Ami. Niet meer dan een conceptstudie, klinkt het. Maar het zou ons verbazen, mocht die niet gauw een productievariant krijgen.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!