De neus van de Citroën C4 Picasso verschilt binnenkort niet meer van die van de Grand C4 Picasso: met de facelift – die deze zomer in de showrooms zal staan – zullen beide eenvolumers dezelfde voorpartij krijgen, die meer bepaald een hertekende bumper omvat. Achteraan krijgen de lichten een 3D-effect. Daarnaast biedt Citroën ook nieuwe zeventienduimvelgen aan. Verder krijgen de visgraten achteraan een zwarte kleur en worden ze afgewerkt met chroom. Voor het interieur zullen er vier afwerkingen beschikbaar zijn. Voor de C4 Picasso met vijf zitplaatsen wordt voortaan ook een tweekleurig koetswerk aangeboden.
Onder de motorkap
De catalogus van de aandrijfgehelen wordt aangevuld met een drukgevoede PureTech-driecilinder op benzine met 130 pk gekoppeld aan de automaat met zes verhoudingen en het Start&Stop-systeem. Zijn normverbruik bedraagt 5,1 liter per 100 kilometer (115 g CO2/km). De PureTech blijft evenwel ook beschikbaar met manuele versnellingsbak. De 1.6-THP met 165 pk op benzine blijft eveneens in het gamma. Aan dieselzijde evolueert het een en ander en zal de catalogus een 1.6 BlueHDi met 120 pk (+ 5 pk) omvatten, boven op de 100 pk-versie van diezelfde motor en een 2.0 BlueHDi van 150 pk.
Technologische update
De restyling is ook de perfecte gelegenheid voor een technologische update. Zo kunnen de Citroëns uitgerust worden met een achterklep met handsfreefunctie, die werkt via een beweging van de voet. Op de middenconsole kunnen met een nieuwe tablet van 7 duim de infotainmentfuncties bediend worden evenals onlinediensten en de lay-out van het centrale scherm van 12 duim. Het navigatiesysteem kan uitgerust worden met onlinediensten voor verkeersinfo, flitswaarschuwingen of brandstofprijzen. Tot slot bieden de eenvolumers nog verschillende technologieën aan, zoals verkeersbordherkenning, een adaptieve snelheidsregelaar en tal van veiligheidswaarschuwingen.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!