De Dokker, Dokker Van en Lodgy – ofwel de gezinsauto's en/of de praktischere modellen van Dacia – worden in hun respectievelijk segment aanzien als interessante alternatieven, die gewoonweg gebruikmaken van dezelfde "wapens" als de Sandero, Logan en Duster, namelijk de beste verhouding prijs/prestaties.
Kleine ‘extra’s
De modellen hebben recht op een nieuw radiatorrooster met (vals) verchroomde toetsen die de robuuste look van de voertuigen versterken. De gezins-Dacia's worden mooier gemaakt met nieuwe wielen. De upgrade is ook terug te vinden in het interieur met verchroomde toetsen, een nieuw stuur met vier spaken, raambediening met een drukknop langs de bestuurderszijde en, meer in het algemeen, een beter harmonie van de materialen (stoffen) en kleuren. Achteraan zullen de kinder vooral de klaptafeltjes die geïntegreerd zijn in de voorste stoelen kunnen waarderen. En om zich makkelijker te kunnen parkeren wordt het aanbod uitgebreid met een achteruitrijcamera. Kortom, heel wat kleine 'extra's' die de verkoopprijs niet meteen de hoogte in zouden jagen.
Op volle toeren
De strategie van Dacia lijkt nog altijd even goed te werken. Eind oktober had Dacia meer dan 477.967 exemplaren wereldwijd verkocht, terwijl de verkoop in Europa tot 346.882 exemplaren opliep, wat een nieuw record betekent (+ 11,1 procent), waarvan 94.055 stuks in Frankrijk. In België blijft het volume stabiel (tot het einde van oktober 2016) met 13.808 ingeschreven voertuigen, ofwel bijna evenveel als vorig jaar voor dezelfde periode. Dacia, vijftiende constructeur in het verkoopklassement in België, blijft voor merken zoals Fiat, Kia, Mazda, Seat, Honda en plaatst zich net achter Nissan en Toyota. Om de aanvoer te kunnen garanderen draaien de sites van Pitesti (Roemenië), Tangiers, Casablanca (Marokko) en Oran (Algerije) op volle toeren.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!